Programy punktowe - proste i skuteczne
Biznes

Programy punktowe - proste i skuteczne

System punktowy to jedna z najprostszych w obs?udze i najpopularniejszych metod zwi?kszania lojalno?ci i aktywno?ci klienta. Wykorzystuje j? wi?kszo?? programów lojalno?ciowych. Za?o?enia tego systemu s? niezwykle proste - za ka?dy zakup  klient dostaje punkty, które mo?e wymienia? na okre?lone nagrody.  Prostota za?o?e? tego programu nie oznacza jednak, ?e nie daje on pola do wprowadzania  ciekawych dla klienta modyfikacji  i  wariacji. Jak skonstruowa? dobry program punktowy? 

Przejrzyste zasady i szybkie efekty

Podstawow? kwesti? jest unikni?cie potencjalnych nieporozumie? i b??dów. U?ytkownik musi zna? zasady przyznawania i zbierania punktów oraz mie? jasno okre?lon? zale?no?? mi?dzy przyznanymi punktami, a nagrodami. Warto te? zadba? o to, by nowy klient by? w stanie w miar? szybko odebra? pierwsze benefity. Zbyt d?ugi czas zbierania punktów mo?e przyczyni? si? do szybkiej utraty zainteresowania konsumenta. Nale?y te? pami?ta? o zwi?kszaniu warto?ci nagród wraz ze wzrostem aktywno?ci klienta.  

Co zrobi?, aby system punktowy by? atrakcyjny?

Nie zawsze, nie w ka?dej firmie system punktowy oka?e si? skuteczny. Cz?sto jednak nieskuteczno?? nie wynika wcale z tego, ?e w danej bran?y system punktowy jest z?ym rozwi?zaniem. Po prostu chodzi o to, ?e system zosta? ?le przygotowany. Wa?ne jest, aby by? on przygotowany poprawnie. Co ze wspomnianymi wy?ej mo?liwo?ciami uatrakcyjnienia programów punktowych? Systemy punktowe mog? oferowa? szereg dodatkowych zalet dla marki, je?li tylko odpowiednio cz?sto i skutecznie aktywizuj? klienta.  Mo?na je wykorzysta? do promocji konkretnych, wa?nych dla brandu produktów, np. nagradzaj?c ich zakup dodatkowymi punktami, lub powi?kszaj?c pul? punktów przy wybranej transakcji. Kolejn? mo?liwo?ci? jest zach?canie do zakupów lub korzystania z us?ug w konkretnych godzinach. Oferuj?c wi?cej punktów za zakupy w okre?lonym czasie, marka ci?gle generuje ruch. Mo?na te? przyznawa? punkty za feedback i interakcje z mark? - wszelkie  komentarze, udost?pnienia czy zapraszanie nowych u?ytkowników do programu lojalno?ciowego. Jest to ?wietny sposób na popraw? komunikacji i kontaktu z klientem. Wy?ej wymienione rozwi?zania przynosz? wymierne korzy?ci obu stronom. Marka poszerza grono lojalnych klientów, za? u?ytkownik odbiera atrakcyjne nagrody. 



Przed przygotowaniem odpowiedniej strategii warto skonsultowa? si? ze specjalistami w tym zakresie. Firmy takie jak Spartavity oferuj? zarówno doradztwo, jak i szereg narz?dzi pomagaj?cych w opracowywaniu i wdra?aniu programów lojalno?ciowych. Ka?da marka zastanawiaj?ca si? nad tym, jakie rozwi?zanie sprawdzi si? najlepiej, znajdzie tam kompleksow? obs?ug? swoich programów lojalno?ciowych i pomoc w realizowaniu swoich celów. Co wa?ne, firma pomaga równie? w doskonaleniu wszelkich programów lojalno?ciowych. Regularne badanie skuteczno?ci program?w lojalno?ciowych jest niezb?dne, aby mie? pewno??, ?e one rzeczywi?cie dzia?aj?. Dzi?ki tym badaniom udaje si? równie? wychwyci? ewentualne b??dy i wprowadza? efektywne modyfikacje.



Programy punktowe - proste i skuteczne

 







Zobacz wi?cej podobnych post?w