Niewiele jest firm, którym uda?o si? osi?gn?? sukces bez wdra?ania ?adnej kampanii reklamowej. Pr?dzej czy pó?niej nast?pi moment, w którym trzeba b?dzie przeznaczy? okre?lon? sum? i podj?? dzia?ania z pomoc? narz?dzi do promocji. W co warto zainwestowa?, aby da? si? pozna? swoim konsumentom na lokalnym rynku?
Ekomoda dobrze si? sprzedaje
Zewsz?d dochodz? s?uchy o post?powaniu w zgodzie z natur? i dbaniu o to, co nas otacza. Ten trend na dobre zakorzeni? si? w konsumenckiej ?wiadomo?ci. Spo?eczno?? ch?tnie anga?uje si? w zakup produktów czy us?ug wiedz?c, ?e polityka firmy wyznaje eko-ideologi?. Podj?cie dzia?a? maj?cych na celu ochron? planety wp?ynie korzystnie na wizerunek firmy i przyczyni si? do powi?kszenia grona klientów. Warto wi?c zaanga?owa? si? w lokaln? lub krajow? akcj?, a do sprzedawanych produktów do??cza? eko-upominki. Tego typu dzia?ania nie poch?aniaj? znacznych kwot z firmowego bud?etu, a z pewno?ci? pomog? w uzyskaniu kolejnych klientów.
Program lojalno?ciowy
Co prawda to narz?dzie najcz??ciej wykorzystywane jest w popularnych sieciówkach, lecz nic nie stoi na przeszkodzie, by wdro?y? je do swojego przedsi?biorstwa. Niewielkie firmy ch?tnie korzystaj? z tego rozwi?zania – fryzjerzy cz?sto oferuj? co które? strzy?enie gratis, w salonach beauty natomiast mo?na uzyska? zni?k? na kolejny z serii zabieg. Zdecydowanie warto wprowadzi? do oferty kart? sta?ego klienta czy proponowa? zni?k? w zamian za w??czenie si? w aktywno?? firmy.
Reklama w ruchu
Jedn? ze skuteczniejszych form promocji jest przygotowanie reklamy, która b?dzie porusza? si? po okolicy. Jak tego dokona?? Wystarczy odpowiednio oklei? s?u?bowy pojazd, zadba? o ramki rejestracyjne i firmowy slogan w wyrazistym kolorze. Takie auto b?dzie zwraca? na siebie uwag? bez wzgl?du na to, w jakiej porze b?dzie przemieszcza? si? miejskimi uliczkami. Koszty takiej reklamy s? niewielkie, a podj?cie dzia?a? mo?e by? bardzo efektowne.
Zaanga?owanie w lokalne eventy
Dobrym sposobem na promocj? firmy jest prezentacja oferty przy ka?dej nadarzaj?cej si? okazji. Z pewno?ci? nie brakuje takich w ka?dym mie?cie – koncert, festyn rodzinny czy tematyczny jarmark. To ?wietna okazja by przygotowa? odpowiednie materia?y, ciekawe gad?ety z firmowym logo, przejrzysty banner, i zaprezentowa? firmow? ofert? szerszej spo?eczno?ci.
Uk?on w stron? internetowej spo?eczno?ci
Lokalna promocja nie powinna ogranicza? si? do dzia?a? wykonywanych w pobli?u firmowej placówki. Idealnym sposobem na przyci?gni?cie nowych klientów jest promocja firmy w sieci. Mo?na to zrobi? wieloma sposobami – cz??? z nich nie wymaga nak?adów finansowych, a jedynie po?wi?cenia odrobiny czasu. I tak zdecydowanie przyda si? solidna strona firmowa, profil w mediach spo?eczno?ciowych i przejrzysta wizytówka firmy w Google. Mo?na te? zdecydowa? si? na przygotowanie kampanii za pomoc? AdWords, podj?? wspó?prac? z lokalnymi firmami czy wykorzysta? si?? marketingu szeptanego. W sieci tkwi ogromna si?a, warto zatem wykorzysta? drzemi?cy w niej potencja? do promocji swojej firmy na lokalnym rynku.